יום שישי, 11 בדצמבר 2009

קולות מעולם אחר



הסיפור הזה נשמע דמיוני ולכן אני אקדים ואומר אין לי דעה אני רק מספר.
זה סיפור שקראתי ובדקתי שאכן מספר מקומות מציינים אותו.
פרידריך יורגנסון , היה חובב רדיו שוודי.
הוא נהג להאזין למספר תחנות ברחבי העולם ולהקליט את חלקן.
בשנת 1959 הוא טען שבזמן ההקלטה של תחנות הרדיו השתרבבו להקלטה קולות של אנשים
שמתו זה מכבר.
ברור לחלוטין שההצהרה הזו לוותה בלגלוג רב.
יורגנסון לא ויתר.
הוא הזמין שורת מומחים שבדקו וטענו שאכן הקולות המוקלטים הם של אנשים שכבר מתו.
ביניהם היו גם אנשים מפורסמים כמו הנשיא האמריקאי רוזבלט, ואפילו אווה בראון פילגשו של היטלר.
המתקשרים הללו או איך שנקרא להם טענו שהם אומנם מתים אך הם יכולים עדיין לשוחח.
כפי שהיה צפוי הובאו שורת מומחים לנסות ולהזים את הדברים.
אף אחד לא הצליח להסביר או להוכיח דבר.
מעבר לכך בנוכחות עדים הקשיב יורגנסון שוב לתוכניות רדיו ולעיתים קרובות , לא תמיד, היו
נשמעים קולות שונים.
מעבר לזה, יורגנסון היה צפר חובב וכאשר הלך להקליט קולות ביער גם לקולות הציפורים השתרבבו
"קולות המתים".
אפילו נעשה נסיון כאשר הוא השאיר את מכשיר ההקלטה ביער בנוכחות של אנשים וחזר כעבור מספר שעות והשמיע את ההקלטה שמעו את קולות המתים.
הדבר נמשך קרוב ל 20 שנה עד מותו של יורגנסון שהיה ידוע ומפורסם בשוודיה.
אלפים צבאו על ביתו התחננו לשמוע את קולות יקיריהם.
יורגנסון עצמו טען שאין לו מושג מדוע "קולות המתים" מגיעים למכשיר ההקלטה שלו ואין הוא מתיימר להיות מדיום או מתקשר עם המתים.
עם מותו של יורגנסון הפסיקו "קולות המתים" להגיע למכשיר ההקלטה והתעלומה נשארה עד היום.
לסיום הנקודה היהודית- יורגנסון היה יהודי רוסי שהיגר לשוודיה ושינה את שמו לשם שוודי.
זה הסיפור כפי שמסופר, כל אחד מאיתנו יבחר כמה להאמין לדברים.

תגובה 1:

  1. הוא סבא-רבא שלי :-)

    הייתי אצלו בשוודיה וראיתי בעצמי שהכל אכן קיים וקורה כמו שמסופר כאן. עד היום אין לי הסבר לתופעה, אני בדרך כלל מאד ריאליסטי והגיוני ולא מאמין בחיים שמעבר. אבל אני לא יכול לשכוח מה ראיתי אצל סבא שלי...

    אגב - הוא לא היה יהודי/רוסי, אלא נוצרי לכל דבר.

    השבמחק