יום שבת, 9 בינואר 2010

כיפת ברזל והצלחתה - האמנם השמחה במקומה?

ישנה עמותה "מגן לעורף"

אתר העמותה: http://www.magenlaoref.org.il/

אנשי העמותה טוענים כי המענה היעיל לרקטות קצרות הטווח היו לייזר.

אם למישהו יש ידע בנושא אשמח לקבל חומר ולפרסם.

מדי פעם אני מקבל חומר מאנשי העמותה מדובר באנשים רציניים ובעלי ידע ונסיון שמשקיעים מזמנם החופשי ללא קבלת תמורה.

קיבלתי במייל את המכתב הבא:



להלן מכתב, שנשלח לאלון שוסטר - ראש המועצה האיזורית שער הנגב
ולדוד בוסקילה - ראש העיר שדרות.



שלום אלון ודוד,
הייתי עד היום לשמחתכם המובנת, כפי שהתבטאה בעיתונות, על הצלחתה בניסויים של מערכת "כיפת ברזל".

הבה נסתכל יותר לעומק: הן יוסי יהושוע ואריה אגוזי בידיעות אחרונות והן יואב לימור בישראל היום, חוזרים ומציינים את אשר ידוע לכולנו כבר מזמן: כיפת ברזל תגן מפני איומים הנורים לטווחים של 4 עד 70 ק"מ.

בתוך התחום של 4 ק"מ מהרצועה נמצאים רוב רובם של יישובי עוטף עזה, כולל העיר שדרות. ליישובים אלו לא תהיה כל הגנה באמצעות כיפת ברזל, ולא משנה מה יהיו הצלחותיה בניסויים. זוהי משמעות הדברים!!

והרי זו היתה הסיבה היחידה בגללה החליטה הממשלה להגן על כל בתי היישובים הנמצאים עד מרחק של 4.5 ק"מ מהגבול.

זאת ועוד - מערכת הביטחון אינה מגלה את אוזניכם כי הבעייה אינה מרחק, אלא הזמן שלוקח לאיום לעוף עד שטיל כיפת ברזל משוגר כנגדו. בזמנו ההתייחסות היתה לרקטות קסאם 1 וקסאם 2 האיטיות. אז המרחק שהן עברו היה אכן 4 עד 5 ק"מ. איום הייחוס כיום - קסאם 3, גראד וגראד משופר, שאת כולם חווינו בימי עופרת יצוקה - הוא פי 3 עד פי 4 מהיר יותר. טווח המינימום של כיפת ברזל מול איומים אלו הוא כבר 12 עד 16 ק"מ. ה- 4 ק"מ נשכחו מזמן. גם אשקלון ונתיבות נמצאות כבר בטווח הסיכון!

אין ספק שמגיעה לאנשי רפא"ל מלוא ההערכה על הצלחתם, אך הצלחה זו אינה מסוגלת להתגבר על שתי הבעיות האינהרנטיות של מערכות טילים נגד טילים - טווח המינימום והמחיר של כל יריה. הניסוי שבוצע לא ענה כלל ועיקר לבעיות אלו. הוא לא חידש מאומה מעבר להצגה צפויה של יכולת פגיעה במטרות, שמדרך הטבע נורו לטווח הרבה יותר גדול מ- 4 ק"מ.

אנו חוזרים ומדגישים כי הפיתרון לבעיית הטווח הקצר נמצא במערכות הלייזר בלבד. "טיל הלייזר" נע במהירות האור. כל רקטה או פצצת מרגמה הנורות מולו אינן אלא "מטרות עומדות". במתאר של רצועת עזה - רוב רובם של האיומים שיירו כנגדכם ישמדו עוד מעל שטח הרצועה, ובמחיר שיאפשר פעולה נגד כולם. מעצם תכונותיה של מערכת הלייזר - אף איום אינו אמור להגיע למטרתו.

הפיתרון המערכתי הוא בשילוב שתי הטכנולוגיות - הלייזר והטילים כנגד טילים. לדיון ביישומו של פיתרון זה אנו קוראים, ובעזרתכם, מזה זמן רב.

צר לי, אך לשימחתכם ולשימחת כל עם ישראל בהצלחת הניסוי - בכל הקשור להגנתכם שלכם, הפיזית - עדיין אין כל מקום.

בשבוע הבא אעביר לידיעתכם מכתב שכתבנו בנושא לשר הביטחון, ראש הממשלה, הרמטכ"ל ואחרים, מכתב שלצערנו כלל לא נענה.

אשמח, ולדעתי יהיה זה גם מאזן ומועיל, אם תעבירו מכתבי זה לאנשיכם, ככל שתמצאו לנכון.

בברכה,
יוסי ארזי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה