יום שלישי, 1 ביוני 2010

ההזדמנות שאין להחמיצה\אהרון רול

2 יוני 2010
ההזדמנות שאין להחמיצה
עלינו למנף את אי הנחת הבינלאומית מישראל עקב עצירת המשט התורכי בלב ים ולהפכה לחרב פיפיות כנגד הצביעות הבינלאומית. ביכולתנו לחשוף את רצחנותו של החמאס, קשריה הטרוריסטים של תורכיה עם אירגוני אל קעידה, אירגון המשט הפרובוקטיבי-טרוריסטי על ידי תורכיה, חבירתו של השמאל הקיצוני העולמי עם אירגוני טרור הן בידעין והן בתום לב ואפסותו של דו"ח גולדסטון.
הדרך לכך עוברת בכינון ועדת חקירה ממלכתית, כפי שאכן דורשת הקהיליה הבינלאומית מעמנו, אשר גורמים בינלאומים הידועים כניטרלים יוזמנו במעמד של משקיפים להיות נוכחים בחלקה הבילתי חסוי של דיוניה.

יש להיזהר במינוי חברי וועדת החקירה. אין זה סוד כי קיימים פרטים בינינו (בינהם מספר שופטים עליונים בהווה ובדימוס), אשר יעוותו את מסקנות הוועדה לכיוון אג'נדתי, חד צדדי, אישי-גחמתי וזאת אף בניגוד לעובדות ולצדק המוחלט. יש להיזהר מלמנות לועדה אנשים אלו ולזמן אנשים הידועים בגישתם האובייקטיבית הפתוחה לבעיותיה של מדינת ישראל תוך שיקול דעת מושכל בענינם של כל הצדדים לסיכסוך.

ניתנת בידנו הזדמנות בילתי חוזרת להציג את עמדתנו בפני הקהילה הבינלאומית ללא כחל ושרק. מה עוד שלמעט התחום המבצעי גרידא, אין לנו מה להסתיר, נהפוך הוא—התנהלותנו הזהירה וההומנית ביחס משמשת לנו מקור לגאוה ושאר רוח וניתן לנו באופן יוצא מגדר הרגיל, בחסות בינלאומית ובתנאים יחסים נוחים לנו להציג את צידקת דרכנו ובכך להפוך גם לחכמים.

כמובן שיהיו אלו ממדינות העולם שלא יישתכנעו, שיתיגו את מסקנות הוועדה כמסכת שקרים וכדומה. אל לנו להרתע מכך. מדינות האיסלם יגנו אותנו תמיד ובכל מצב, עם ועדה חקירה או בלעדיה, אין לנו לצפות כי נפיס או נשנה את דעתן לגבינו. מאידך, בהחלט אפשר כי מדינות שפויות בעולם אשר ממילא הינן בעלות בריתנו הטיבעיים יבינו ואף יקבלו את הצד הישראלי.

חיוני כי נתייג בשום שכל את המנדט שיסמיך את הנושאים בהם תדון וועדת החקירה הממלכתית כדלקמן:

1. פעילות הפת"ח והחמאס משך 8 השנים שחלפו מתוככי רצועת עזה כנגד אזרחי ישראל. הדבר ישמש רקע והסבר לסיבות המצור על הפלסתינים שם. יטופלו בינהם נושאי פינוי צה"ל מרצועת עזה, אלפי הטילים ופצמ"רים אשר נורו על כלל יישובי הנגב המערבי, גלעד שליט.
2. יסוכמו כל התקנות והחוקים הבינלאומים המצדיקים ואף מחייבים מצור זה, באויר, בים וביבשה כנגד ישות המצויה עמנו במצב מלחמה.
3. יסוכם ויפורט כל הסיוע ההומניטרי שמדינת ישראל העבירה לרצועת עזה משך השנים ובפרט מאז עלות החמאס לשלטון ברצועה.
4. יוצגו הוכחות למעורבותה של טורקיה וממשלתה באירגון המשט תוך שיודעת ומודעת להשתתפותם של אנשי אל קעידה או אלו התומכים בהם במשט.
5. יוצגו הוכחות (עדויות וצילומי נשק התקפי), להתארגנות מלחמתית בוטה של גורמים קיצונים במסגרת המשט ובפרט באוניה הטורקית "מרמרה", כולל תשלומים עבור פעולות התקפיות לפעילים והתארגנות לפעילות כעין צבאית באוניה כהכנה לתקיפת חיילי צה"ל.
6. יוצגו הוכחות לחבירתם של אנשי שמאל קיצוני בינלאומי לתומכי אל קעידה במשט כולל אלו של ערביי ישראל שהשתתפו במשט. יודגש השימוש שעושה הטרור האיסלמי ב"אידיוטים המועילים" מבין פעילי השלום לאשורם.
7. תוכניות מבצע ההשתלטות יפורטו במלואם בדו"ח למעט פרטים מוכמנים עקב צרכי ביטחון. התוכניות יכללו את הוראות הדרגים הפיקודים לחיילים כיצד לנהוג באזרחים על הספינות.
8. יוצגו הוכחות, דרך עדויות וצילומים, של האלימות הקשה והסכנה הברורה והמידית לחיי החיילים שנקטו בה פעילי אל קעידה התורכים למול חיילים המצויידים ברובי צבע.
9. יוצג הדיסוננס בין הצהרות מארגני המשט לבין שהתרחש למעשה על סיפון ה"מרמרה". יוצגו עדויות משתתפי המשט וחיילי צה"ל. יוצגו כלי הנשק הקר והחם שהיו בשימוש "פעילי השלום". יוצגו סכומי הכסף ויועלי החשד לחבירת שכירי חרב איסלמיסטים למשט במסווה של "פעילי שלום ואפשר גם שבידיעת שילטונות טורכיה.
10. יפורט הפעולות שנקט בהם צה"ל לאחר ההשתלטות, כולל חלוקת הסחורות לתושבי עזה. יפורטו הטובין במשט ויושוו לסיוע ההומניטרי המסופק לרצוע על ידי ישראל המגיע לפי ארבע מהכלול במשט ביום אספקה בודד אחד מטעם ישראל לרצועת עזה.
11. דו"ח החקירה ידגיש גם את ההבדלים בין הנאמר בדו"ח גולדסטון לבין המצב לאשורו ברצועת עזה. במדה וימצאו הבדלים מהותים תידרוש ישראל דיון בעצרת האומות המאוחדות ובמועצת הביטחון אודות בעייתיותו של דו"ח גולדסטון.
12. דו"ח וועדת החקירה לא יכלול התנהלות פנימית של גופים שילטונים וצבאיים, הנושא עינו ענינה הפנימי של ישראל. מאידך, הועדה תמשיך בהסקת מסקנותיה לגבי התנהלות הצבא והדרג הפוליטי ללא משקיפים חיצונים, עם סיום החלק הפומבי של הדו"ח.

הדו"ח הסופי על מסקנותיו המלווה בגושפנקה של המשקיפים החיצונים הנילווים לחקירה, יופץ לכל מדינות העולם וגם לאירגון האומות המיוחדות. ישראל תידרוש דיון מיוחד בדו"ח ובסעיפיו במועצת הביטחון ובעצרת הכללית ונקיטת פעולות מנע כנגד המעורבים בו בעיקר חמאס-עזה, תורכיה וארגוני השלום הבינלאומים.
על ישראל לדרוש מהשלטונות במדינות העולם לקיים בהן דיון מיחד בפרלמנטים השונים ולאמץ מסקנות הדו"ח. עלינו להפוך את דו"ח וועדת החקירה ל"אני מאשים" למול צביעות הקהיליה הבינלאומית כנגד ישראל בהתעלמה מעוולות, רצח שוד וגזל המתקיים בכל העולם באין מכהה בעוד הללו עסוקים בלבדית בנעשה באזורנו באורח בילתי מידתי בעליל המצביע על צביעות מובנה ביחס לישראל.
מכיוון שברי כי מסקנות הדו"ח תהינה אוהדות לישראל מאחר שאנו מדברים על 'צדק' נטו הנובע מהארועים המתגלגלים באזורנו מזה שנים ולא על פוליטיקה, הרי עלינו להערך להפצת הדו"ח באופן גלובלי בכל אמצעי מדיה קיים: עיתונות, רדיו, טלויזיה, אינטרנט, רשתות חברתיות וכדומה. ישראל תוציא מאות ציוותי הסברה מיומנים ורהוטים לכל קצווי תבל אשר יציגו הדו"ח לקהלי המאזינים.
עלינו ליצור מצב בו ענין הדו"ח לא יהיה שידור חדשה בלבד אלא הדו"ח ייצור חדשות.

ברגיל "איננו מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות", אנא, לא הפעם, לא עוד.

אהרון רול
amroll@sympatico.ca
www.aaronroll.com
http://www.aaronroll.com/democracy/Hatred_for_Nothing_Volume2.pdf
http://www.aaronroll.com/Democracy/Israeli Democracy chapters.pdf

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה